tiistai 24. helmikuuta 2015

Se kaaaauhea äitiyspakkaus

Tänään koitti minun jouluni, kun äitiyspakkaus 2015 näki päivänvalon. Olin jo odottanut tätä julkistamista pitkään, varmaan siitä lokakuusta saakka :D




Minulle itselleni on ollut aina itsestäänselvyys että valitsen pakkauksen rahallisen avustuksen sijaan. En niinkään mieti taloudellista puolta (140 e vs. 450 e edestä tavaraa), vaan kyseessä on lähinnä periaate. Minusta on aivan mahtavaa että Suomessa jokainen syntyvä lapsi toivotetaan tervetulleeksi laatikollisella tarpeellista tavaraa. En voi väittää että olisin aina hihkunut riemusta vaatteiden kuosien suhteen, mutta hei oikeasti, jokainen pieni lapsi saa päälleen valtion lahjoittamana lämpimät vaatteet ja tarpeellisia hoitotarvikkeita. Ei minun mielestäni mikään pikkujuttu. Tietenkin toisissa talouksissa tämä pakkaus tulee oikeasti ihan rahallisestikin tarpeeseen, mutta minä näen tämän mahtavana etuna ja lahjana. En niinkään koe että minun lapseni vaatetus pohjautuu pakkauksen valikoimaan, mutta me saamme upean lahjan valtiolta.







Ja sitten niistä kuoseista. Tykkäsin vuoden 2014 pakkauksesta paljon, niin paljon että meinasin aivan kyselemättä laittaa viikko sitten pakkauksen hakuun. Minä nyt tietysti muutenkin olen retrokuosien ystävä, joten no problem. Erityisesti pidin Aappa-kuosisesta makuupussista ja retropotkuhousuista jne. Ainut tuote mikä nosti närästyksen suuhun oli toppahaalari. Mielestäni ne runot vaan olivat tökeröitä ja outoja. En olisi jaksanut lukea kaikenmaailman sylihassuja ja hytkymassuja (vai mitä ihmettä ne nyt olivat) päivästä toiseen. Vaikka olisihan sitä haalariakin tullut käytettyä, aivan varmasti :) Haalarista johtuen jäin vielä odottamaan vuoden 2015 pakkausta, ja kyllä kannatti.

Voisin luonnehtia tuota uutta pakkausta sanalla täydellinen <3 Kaikki käy, aivan ihania! Erityisesti arvostan tuota haalarin muunneltavuutta, samoin sitä että on jaksettu satsata tuohon pöllökuosiin ja kasata tyylillisesti ehjä kokonaisuus.




Makuuupussi on ihana! Tulee mieleen joku hauska Marimekon kuosi. Joten kiitos, Suomen valtio! Lahja on ihana, tässä taloudessa tulee varmasti joka ainut tuote käyttöön.


Ja se laatikko vaan on niin hellyttävä, todellakin tykkään!



Ps. Jos et tykännyt, ole hiljaa, lopeta valittaminen ja valitse se rahallinen versio ;)

4 kommenttia:

  1. Minäkin tykkäsin tuosta makuupussista :) Toivottavasti tämä pakkaus löytäisi myös meille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pidän teille niiiiin kovasti peukkuja! <3

      Poista
  2. Ihana pussi, haluun se kans! Tosin meillä on se söpö 2013 vuoden(?) siilikuosinen jo...itse asiassa minä otin paketin rahana vaikka vähän haikealta vaihtoehdolta se tuntuikin, vaatteita vain oli kertynyt serkkuvauvojen jäljiltä niin hurjan paljon. Kirpparilta löytyi lohduksi turkoosi kevyttoppahaalari, niin on meilläkin jotain oman vuoden paketista :) siskon vauvalla on ne edellisen paketin hienot oranssit pallopotkarit, niiden kanssa tämä paketti olisi ollut aikas huippu! Ens kerta jos tulee, niin sitten otan kyllä paketin vaikka mitä vaatteita olisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vielä ehtii päästä vuoden -15 pakettiin mukaan ;)

      Poista