lauantai 28. kesäkuuta 2014

Hidasta elämää


Toisinaan elämä käskee tavalla tai toisella hidastamaan tahtia, ja sitten eletäänkin hetki hyvin hidasta elämää. Minä kohtasin oman hidastajani alkuviikosta iskiaksen muodossa. Eipä ole kivaa ei, mutta minkäs tälle mahtaa. Istuminen sattuu, käveleminen sattuu ja välillä makaaminenkin sattuu.

Selkä oli jo parempi, mutta kävin eilen tekemässä muuttosiivouksen työpaikkakunnan asuntoon, jossa olen asustanut viikot, ja selkä oli tänään paljon huonompi. Ei olisi pitänyt riehua mopin ja imurin kanssa, mutta kun pakko oli käydä hoitamassa asunto luovutuskuntoon.

Lattialla maatessa saa kavereita!
Olen joutunut luovuttamaan koirien hoidon miehelle (ja keskittymään lattialla makaamiseen), hän tekee lenkkejä viiden koiran kanssa! Onneksi liikkuminen ja koirien hoito on miehelle mieluisaa puuhaa ja "saan" sairastaa hyvällä omallatunnolla. Ja pystyn minä sentään ruokkimaan ja pissattamaan pentukoiria.


Löysin kauppareissulla Kauhavan Kangas-Aitan Lykke-lankaa. Hirveän kiva superwash-sukkalanka. Tulossa on Kierreraita-sukat entisen työkaverini tytölle. Ohje on kyllä melko kryptinen, suoraan sanottuna aivan kamala! Olen neulonut aktiivisesti ainakin viimeiset 10 vuotta, enkä meinannut millään saada ohjeesta selkoa. Googleakin piti käyttää. Mallineule itsessään on oikeinkin kiva, tykkään tuosta kierteestä. Pientä säätöä ja omia ratkaisuja tein kantapään jälkeen pohjassa.

Neulominen edistyy hitaasti sillä en voi istua kovin pitkiä aikoja sohvalla ilman kipuja. Turhauttavaa, sillä olen yleensä nopea neuloja joka tekee sukat "tuosta vaan".


Raparperikauden innoittamana testasin raparperipiirakan ohjetta kahdesta eri ohjeesta yhdistellen. Lopputulos on maukas, vaikkakin kirpeä.

Toivottavasti sinä olet saanut pysyä terveenä! <3

2 kommenttia:

  1. Voi harmi tuollaista selkäkipua...ei kiva juttu..:(
    Pikaista paranemista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nyt on onneksi jo parempi, ainakin ajoittain :)

      Poista